Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας

Μεγάλη φασαρία γίνεται στις ΗΠΑ για τις GM και FORD.
Οι πληροφορίες λένε ότι εάν δεν προστρέξει άμεσα το αμερικάνικο κράτος να στηρίξει τη GM αυτή θα πτωχεύσει, ίσως και μέχρι το τέλος του χρόνου.
Μεσούσης της κρίσης η αμερικάνικη ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας, υπολόγισε ότι μια κατάρρευση αυτών των δύο εταιρειών θα οδηγήσει άμεσα κι έμμεσα (από τις εταιρείες που είναι συνδεδεμένες με αυτές) περίπου 1.000.000 άτομα στην ανεργία.
Για όσου δε γνωρίζουν, η πρόβλεψη δεν είναι ουτοπική για εκφοβισμό και εκβιασμό της κυβέρνησης να τους στηρίξει. Πραγματικά, οι σημερινές αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από τα διοικητικά τμήματα και τα τμήματα σχεδιασμού, στην παραγωγή διατηρούν μόνο τη γραμμή συναρμολόγησης. Όλα τα υπόλοιπα μέρη των αυτοκινήτων παράγονται από ένα ευρή και πολυεπίπεδο δίκτυο προμηθευτών.
Γϋρω από τη GM εξελίσσεται μια φιλολογία, ανάμεσα στην προοπτική της πτώχευσης (π.χ. η Deutsche Bank θεωρεί ότι η αξία της μετοχής της GΜ θα φθάσει μέσα στο 2009 την τιμή του 0 -ναι μηδέν!!-) και στις κραυγές στήριξής της κυρίως από εκπροσώπους των Δημοκρατικών. 
Ο ίδιος ο Ομπάμα έκανε έκκληση στην κυβέρνηση Μπους για τη στήριξή τους και χθες η εκπρόσωπος των δημοκρατικών στο κονγκρέσο Νάνσυ Πελόζι έκανε ακριβώς το ίδιο.
Θα ήταν μεγάλη η χαρά του Ομπάμα εάν ο Μπους κάτω από την πίεση των Δημοκρατικών έκανε μια τέτοια κίνηση. Και πολιτικά θα χρεωνόταν θετικά στους Δημοκρατικούς κι ο αρνητικός οικονομικός αντίκτυπος θα χρεωνόταν στο Μπους.
Άποψή μου είναι ότι η GM θα αφεθεί στην τύχη της να καταρρεύσει. Μοιάζει εφιαλτικό, μοιάζει απίθανο αλλά αυτό θα γίνει.
Η αγορά αυτοκινήτου στην αμερική έχει υποστεί μια καθίζηση. Λένε για μείωση 30% τον Οκτώβρη αλλά το πιθανότερο είναι αυτή να μεγαλώσει τους προσεχείς μήνες. Στην Ευρώπη οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη σχεδιάσει μια δραστική μείωση της παραγωγής τους. Τα μέτρα για απλή επιμήκυνση των χριστουγεννιάτικων διακοπών είναι στάχτη στα μάτια του κόσμου. Για το πρώτο τρίμηνο του 2009 ο σχεδιασμός είναι για 50% πτώση της παραγωγής.
Στις ΗΠΑ με δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (GM και FORD) να έχουν να μοιράσουν μια πίτα που έχει κοπεί στα δύο, είναι λογικό ότι είτε η μια θα καταρρεύσει για να αφήσει ελεύθερο χώρο στην άλλη, ή ΚΑΙ οι δύο. Όσα χρήματα από τον κρατικό κορβανά και να διατεθούν, θα χαθούν μέσα σε μια τεράστια μαύρη τρύπα που θα αναπαράγει κωλοσιαίες ζημιές εξ αιτίας μιας αγοράς που θα έχει καταρρεύσει.
Άσε που και να κρατήσουν και τις δύο ζωντανές, με μειωμένη κατά 50% την παραγωγή και των δύο, αυτές θα προσαρμόσουν τις δαπάνες τους στη νέα πραγματικότητα. Αυτό σημαίνει απλά απολύσεις εργαζομένων. Έτσι και οι ενισχύσεις από το κράτος θα χαθούν και οι εργαζόμενοι ούτως ή άλλως θα χάσουν τις δουλειές τους.
Καλύτερα είναι να αφήσουν τη μια να χαθεί, να απορροφηθεί από την άλλη δημιουργούντας μια επιχείρηση που θα έχει την αγορά για να είναι υγιής και να διατεθούν οι κρατικοί πόροι για υποδομές, σε εργασίες που θα απορροφήσουν για ένα διάστημα τους άνεργους.
Το παιχνίδι είναι ποιά θα αντέξει. Όποια "πέσει" πρώτη θα χαθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
GreekBloggers.com