Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008

Περί Ντέμη

Θα έχει περάσει καμιά δεκαετία.. Είχα πάει τελευταία αγωνιστική στη Φιλαδέλφεια μ'ένα ξάδερφό μου να παρακολουθήσουμε ένα αδιάφορο (βαθμοθηρικά) ματς της ΑΕΚ με μιά "μικρή" ομάδα.
Το ματς έμοιαζε να είναι επιπέδου Ταλαιπωριακού-Βραδυποριακού...
Οι θεατές λίγοι, οι οπαδοί της αντιπάλου ομάδος.. καθισμένοι μακρυά με κανα-δυό θύρες κενές για υγειονομική ζώνη, το ντου αδύνατον.
Κι αφου κανέναν (συγκεκριμένο) δε μισούν (ή μάλλον δε βρίσκουν εύκαιρο) στον κόσμο να σκοτώσουν, αποφάσισαν να πλακωθούν μεταξύ τους....
Αιτία? 
Ποιός έχει μικρότερο αριθμό στο .. διαρκείας του... άρα.. κατέχει δικαιώματα παλαιότερου και δύνατε ίνα ομιλεί (αθάνατε Κουτσόγιωργα).
Σήψη, βαρεμάρα, απογοήτευση. Κι ήρθε ο Ντέμης.
Και μόνο να σκεφτεί κανείς την ποιότητα των προκατόχων του... Ένας "επιχειρηματίας" της νύχτας, ένα λαμόγιο με αεροπλανάκια, ένας λαθρέμπορος, κι ένα λαμόγιο εν γένη (πολυσχιδές λαμόγιο!).
Αυτή ήταν η διαφορά. Τα οικονομικά.. πάνω κάτω θα βρίσκονταν σωτήρες να τα σώσουν. Άλλωστε πάντα μπορείς να "ρίξεις" οικονομικά κάποιον που θέλει ντε και καλά να "ριχτεί" (κύττα Δημόσιο...).
Θα μου πεις, πόσο αξιοπρεπείς είναι οι "αξιοπρεπείς" επιχειρηματίες? Μεγάλη συζήτηση... Τουλάχιστον πήγαινες να δεις μπάλλα, έβλεπες κάποτε-κάποτε και λίγο από αυτή, συνήθως ολίγον (ή πολύ) κλωτσοσκούφι, έκανες την πλάκα σου κι έφευγες.
Στο κάτω-κάτω τι παραπάνω είναι ένα ματς? Θρησκεία, ιδέα? Έ όχι δα! 22 παιδάκια που κυνηγάνε ένα τόπι. Ε, την πλάκα του την έχει έτσι κι αλλιώς, παρεούλα βρίσκεις, πλακίτσα με τους διπλανούς να μπορείς να κάνεις και να ήταν φθηνότερα τα εισιτήρια μια χαρά θα ήταν...

Πόση από την αλήθεια γνωρίζουμε (1)

Κάτι δεν πάει καλά με την πληροφόρησή μας αυτήν την περίοδο.
Π.χ. Αυτοκινητοβιομηχανία.  Συλλέγω τις ακόλουθες πληροφορίες:
Ι. Από την Ελευθεροτυπία (29/1002008)
α) Ο όμιλος Ρενό-Νισάν-Ντάτσια μειώνει σημαντικά την παραγωγή αυτοκινήτων και το εργατικό δυναμικό του. Η Ρενό, για να αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων που σε μερικές αγορές έφτασε και το 20%, αποφάσισε να διακόψει τη λειτουργία των εργοστασίων που διαθέτει στη Γαλλία για δύο εβδομάδες. Υπάρχει το ενδεχόμενο η αναστολή των εργασιών να συνεχιστεί. Επίσης ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου χιλιάδων εργαζομένων. Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα προχώρησε και στην απόλυση 6.000 υπαλλήλων
β)  Η Ντέμλερ (Μερσέντες, Σμαρτ) προχώρησε σε δραστικότερες λύσεις. Από τα μέσα Δεκεμβρίου κλείνει τα εργοστάσιά της για πέντε εβδομάδες. Οι μεγαλύτερες απώλειες στον όγκο των πωλήσεων σημειώθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ ανάλογη πτώση αναμένεται και στην Ευρώπη.
γ) Η BMW ανησυχεί για τις επιπτώσεις που θα έχει η κρίση στα μοντέλα της σειράς 1 και 3. Τα πρώτα στοιχεία για τις πωλήσεις του μικρότερου μέλους της γκάμας της και του μικρομεσαίου που πρόσφατα ανανεώθηκε, επιβάλλουν τη μείωση της παραγωγής τους κατά 2.800 μονάδες. Αρχικά, το εργοστάσιο στη Λιψία κλείνει για τέσσερις ημέρες.
ΙΙ. Από άλλες πηγές φαίνεται ότι το ίδιο ισχύει και για τις FORD, General Motors
III. Τα στοιχεία για τη Γαλλία παραδείγματος χάριν (Bloomberg) δείχνουν ότι από μια συνολική πτώση 6.2% τον Οκτώβριο του 2008 σε σχέση με πέρσυ, έγινε με τεράστιες αποκλίσεις από εταιρεία σε εταιρεία: Opel (-32%), Ford (-17%), FIAT (-17%), Mercedes (-14%) κ.ο.κ.
IV. Η Commission από την άλλη, αναβάλει τα μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα για μια 3ετία, με τη δικαιολογία της αποφυγής άσκησης πίεσης στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
    V.  Από δικές μου πληροφορίες, μπορώ να πω ότι η πτώση στην παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε στα μέσα Μαρτίου και τον Οκτώβριο πιθανόν να έχει φτάσει σε ύψη μερικών δεκάδων τοις εκατό...
Οι παραπάνω πληροφορίες είναι  άκρως απογοητευτικές.
Από τη μια πλευρά έχουμε επίσημες ανακοινώσεις για σημαντικές αλλά μικρές πτώσεις των πωλήσεων στα αυτοκίνητα (π.χ. μόλις 6,2% συνολικά στη Γαλλία) κι από την άλλη μια καταστροφική φημολογία γύρω από τη βιομηχανία των αυτοκινήτων.
Η αλήθεια πρέπει να είναι κοντά στα χειρότερα. Η αγορά του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχει ήδη μπλοκάρει με τρόπο ιδιαίτερα μεγάλο. Όλο το κύκλωμα του αυτοκινήτου συνεχίζει να λειτουργεί με τα αποθέματα και τις παραγγελίες του προηγούμενου εξαμήνου. Τα στοιχεία Νοέμβρη-Δεκέμβρη-Γενάρη θα αντικατοπτρίζουν την έκταση και το βάθος της κρίσης.

Ας βλογίσω και τα γέννια μου λιγάκι...

Πριν από μια βδομάδα είχα αναφέρει τις βασικές γραμμές, γύρω από τις οποίες θα αναζητούσαν οι "μεγάλοι" την έξοδο από την κρίση.
Είχα εκφράσει την άποψη ότι χρήμα και μάλιστα μπόλικο θα έπρεπε να κατευθυνθεί σε υποδομές και μάλιστα σε τέτοιου είδους υποδομές οι οποίες να μην αναζητούν άμεσα οικονομική απόσβεση.
Οποιαδήποτε προσπάθεια διάθεσης κεφαλαίων για επενδύσεις, οι οποίες θα αναζητούσαν άμεσα οικονομική ανταποδοτικότητα θα οδηγούσαν σε ένταση των κρισιακών φαινομένων.
Είχα χρησιμοποιήσει τον όρο "καταστροφή αξιών". Τη διάθεση δλδ. πόρων με τρόπο τέτοιο που να μην αναπαράγουν την κίνηση του κεφαλαίου (επένδυση-κέρδη-επανεπένδυση). Το μόνο που θα έπρεπε να πετυχαίνουν είναι την κίνηση της οικονομίας.  Ο λόγος είναι απλός η προσπάθεια κερδοφορίας με τη διάθεση προϊόντων σε μια κορεσμένη κι άρρωστη αγορά είναι ένα τεράστιο λάθος.
Είχα λοιπόν επισημάνει μερικούς βασικούς άξονες στους οποίους εκτιμούσα ότι θα έπρεπε να κατευθυνθούν οι πόροι. Αυτοί ήταν βασικά δύο. Οι υποδομές και -δυστυχώς- τα οπλικά συστήματα. Στο κομμάτι των υποδομών είχα σημειώσει ως πλέον συμφέρουσα την επένδυση παράλογων ποσών σε Α.Π.Ε. (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας).
Μου έκανε εντύπωση η σημερινή ειδησεογραφία σχετικά με τις αμερικάνικες εκλογές, που αναφέρει ότι οι δύο υποψήφιοι έχουν βγάλει τον τελευταίο λαγό από το σακούλι τους και διαγωνίζονται για το ποιός θα προτείνει το πλέον δυσθεόρατο κονδύλι για Α.Π.Ε....
 
GreekBloggers.com