Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008

Πόση από την αλήθεια γνωρίζουμε (1)

Κάτι δεν πάει καλά με την πληροφόρησή μας αυτήν την περίοδο.
Π.χ. Αυτοκινητοβιομηχανία.  Συλλέγω τις ακόλουθες πληροφορίες:
Ι. Από την Ελευθεροτυπία (29/1002008)
α) Ο όμιλος Ρενό-Νισάν-Ντάτσια μειώνει σημαντικά την παραγωγή αυτοκινήτων και το εργατικό δυναμικό του. Η Ρενό, για να αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεων που σε μερικές αγορές έφτασε και το 20%, αποφάσισε να διακόψει τη λειτουργία των εργοστασίων που διαθέτει στη Γαλλία για δύο εβδομάδες. Υπάρχει το ενδεχόμενο η αναστολή των εργασιών να συνεχιστεί. Επίσης ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου χιλιάδων εργαζομένων. Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα προχώρησε και στην απόλυση 6.000 υπαλλήλων
β)  Η Ντέμλερ (Μερσέντες, Σμαρτ) προχώρησε σε δραστικότερες λύσεις. Από τα μέσα Δεκεμβρίου κλείνει τα εργοστάσιά της για πέντε εβδομάδες. Οι μεγαλύτερες απώλειες στον όγκο των πωλήσεων σημειώθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ ανάλογη πτώση αναμένεται και στην Ευρώπη.
γ) Η BMW ανησυχεί για τις επιπτώσεις που θα έχει η κρίση στα μοντέλα της σειράς 1 και 3. Τα πρώτα στοιχεία για τις πωλήσεις του μικρότερου μέλους της γκάμας της και του μικρομεσαίου που πρόσφατα ανανεώθηκε, επιβάλλουν τη μείωση της παραγωγής τους κατά 2.800 μονάδες. Αρχικά, το εργοστάσιο στη Λιψία κλείνει για τέσσερις ημέρες.
ΙΙ. Από άλλες πηγές φαίνεται ότι το ίδιο ισχύει και για τις FORD, General Motors
III. Τα στοιχεία για τη Γαλλία παραδείγματος χάριν (Bloomberg) δείχνουν ότι από μια συνολική πτώση 6.2% τον Οκτώβριο του 2008 σε σχέση με πέρσυ, έγινε με τεράστιες αποκλίσεις από εταιρεία σε εταιρεία: Opel (-32%), Ford (-17%), FIAT (-17%), Mercedes (-14%) κ.ο.κ.
IV. Η Commission από την άλλη, αναβάλει τα μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα για μια 3ετία, με τη δικαιολογία της αποφυγής άσκησης πίεσης στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
    V.  Από δικές μου πληροφορίες, μπορώ να πω ότι η πτώση στην παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε στα μέσα Μαρτίου και τον Οκτώβριο πιθανόν να έχει φτάσει σε ύψη μερικών δεκάδων τοις εκατό...
Οι παραπάνω πληροφορίες είναι  άκρως απογοητευτικές.
Από τη μια πλευρά έχουμε επίσημες ανακοινώσεις για σημαντικές αλλά μικρές πτώσεις των πωλήσεων στα αυτοκίνητα (π.χ. μόλις 6,2% συνολικά στη Γαλλία) κι από την άλλη μια καταστροφική φημολογία γύρω από τη βιομηχανία των αυτοκινήτων.
Η αλήθεια πρέπει να είναι κοντά στα χειρότερα. Η αγορά του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχει ήδη μπλοκάρει με τρόπο ιδιαίτερα μεγάλο. Όλο το κύκλωμα του αυτοκινήτου συνεχίζει να λειτουργεί με τα αποθέματα και τις παραγγελίες του προηγούμενου εξαμήνου. Τα στοιχεία Νοέμβρη-Δεκέμβρη-Γενάρη θα αντικατοπτρίζουν την έκταση και το βάθος της κρίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
GreekBloggers.com